ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

 

OBS! Vi levererar endast inom Sverige!

(IN ENGLISH: WE DO NOT SHIP OUTSIDE SWEDEN!)

 

Alla IP-nummer registreras utförligt med datum, tidpunkt, ort samt internetleverantör. Alla försök till bedrägeri polisanmäles. Inga undantag göres. Bedrägerier över nätet kan ge böter och fängelse upp till 18 månader.

 

1. Priser

Alla priser är inklusive 25 % svensk moms. Beställer du idag så står vi för hela fraktkostnaden!

 

2. Leverans & betalning

Vi erbjuder säkra betalningsalternativ med Klarna. Välj mellan kortbetalning, banköverföring eller faktura.

Leverans sker med DHL. Avhämtning från vårt lager av redan lagd order är möjlig mellan 8.00 – 17.00 på vardagar.  Meddela detta i sådana fall genom att ringa vår kundtjänst och bestämma en tid.

 

4. Användning & ansvar

Vi friskriver oss alla former av ansvar för skador som kan uppkomma på produkt, personskador och skador på övrig egendom i samband med användning av Wheelboard. Vi friskriver oss helt från ansvar beträffande nuvarande eller framtida lagliga förhinder på redan sålda produkter.

 

Vi tillämpar köplagen, konsumentköplagen och distansavtalslagen. Distansavtalslagen gäller endast privatpersoner och inte företag. Om det uppstår en tvist mellan köpare och säljare så skall den lösas först mellan båda parter och vid eventuell olösbar tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut. Vid godkänd retur återbetalar vi hela beloppet med avdrag för eventuella fraktkostnader. Du får testa produkten varsamt men samtliga kartonger, plastfickor etc. skall vara oskadade. Är produkten smutsig, skadad eller dylikt återbetalas inget.

 

5. Garantier

Vi lämnar 1 års garanti på samtliga Wheelboards. Se produktbeskrivningen för mer information. Garanti levereras med de garantier som är lämnade av underleverantör till oss. Alla produkter kontrollbesiktigas i fabrik innan de skickas för att säkerställa att de fungerar korrekt och skulle det mot förmodan uppstå en skada i samband med leverans kommer vi självklart att åtgärda detta utan kostnad för kunden.

 

Eventuella synliga transportskador på kartong skall anmälas till chaufför som lämnar ut paketet alternativt direkt till ombudet. Dolda skador skall anmälas till ombudet (DHL/Posten) snarast, dock senast inom 7 dagar efter mottagandet.

 

Vid en eventuell reklamation så måste ni skicka oss ett mail till info@wheelboard.com med beskrivning av felet tillsammans med ert ordernummer. Vi kommer att i första hand reparera din produkt när vi fått tillbaka den och om det inte är möjligt att repara produkten så får du en ny produkt. Om produkten är slut i lager eller är borttagen från vårt sortimentet, får du tillgodo pengarna så att du kan välja en annan produkt i vårt sortiment av samma värde. Det är viktigt att alltid spara kvittot då detta gäller som bevis för eventuellt nyttjande av funktionsgaranti samt retur.

 

Garantin gäller mot fabrikationsfel eller fel som kan härledas till tillverkning. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i produkten, slitage eller felaktigt handhavande. Eventuell produktgaranti gäller inte om produkten har synliga yttre skador. Inga kablar får vara skadade och produkten måste vara fri från lödning och övrig yttre påverkan. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader.

 

6. Force Majeure

Vi kan ej ta ansvar för problem som uppstår och ligger utanför vår kontroll. Exempel på sådana fall är försenade leveranser, systemfel eller dylikt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan men detta påverkar inte ditt pris som du fick när du gjorde din beställning.